Don Robertson kynäili Elvikselle useita hänen uransa hienoimpia biisejä. Yksi niistä on lokakuussa 1961 äänitetty I Met Her Today. Elviksen tulkinta hipoo täydellisyyttä. Jos enkeleitä on olemassa, ei ole mahdotonta kuvitella, että heidän laulunsa kuulostaisi juuri tältä. Vakuuttiko jo tarpeeksi?
Itse asiassa Robertson nostaa enkeliteeman esille kappaleen viimeisessä säkeessä:
Just when the last bit of pride in me was gone
Someone heard me
pray
And sent me my angel
I met her today
Kuten myös Elviksen pari vuotta myöhemmin levyttämässä Robertsonin kappaleessa What Now, What Next, Where To, ja myös sen viimeisessä säkeessä:
Won't heaven send an angel, please, to tell me what to do?
What now,
what next, where to?
Laulun tekijä itse on kertonut biisistä seuraavaa:
"Tein omat demot yleensä Hollywoodissa kuuluisassa Gold Star Studiossa, legendaarisen Stan Rossin johdolla. I Met Her Today oli poikkeus. Soitin ja lauloin sitä livenä Aberbacheille (Hill & Range, Elviksen musiikkikustantamo) heidän toimistossaan Brill Buildingissa, osoitteessa 1650 Broadway New York City (jossa sijaitsi monia musiikkikustantamoja) ja he halusivat minun tekevän demon heti, joten minä menin läheiseen pieneen studioon (vain laulaen pianon säestyksellä, jos oikein muistan). Vuoden 1960 jälkeen tein joitakin demojani Nashvillessa.
Chet Atkins kertoi minulle kerran, että esitykseni olivat parhaimmillaan, kun soitin ja lauloin samanaikaisesti – kuulostin kuulemma erilaiselta kuin silloin, kun lauloin valmiiden taustojen päälle. Minusta laulaminen ja soittaminen samanaikaisesti on vaativampaa ja vaikeampaa, mutta jos se kuulostaa paremmalta, on se varmaankin myös sen arvoista. Se toimii molempiin suuntiin.
Mitä enemmän kuuntelin Elvistä, sitä enemmän pyrin kirjoittamaan kappaleita ja laulamaan demoja hänen tyylillään. Oli onnekas sattuma, että meillä molemmilla oli suunnilleen sama miellyttävä ääniala (hänellä se oli laajempi) ja ymmärsimme toistemme fraseerauksia. Hän piti myös säestyksistäni, olivatpa ne vain pianolla, tai pienten tai suurten orkesterien kanssa soitettuna.
Kerran hän kertoi minulle asunnollaan, kuinka paljon hän piti I Met Her Today'n ja Anything That's Part of You'n filleistä, ja hän pyysi minua soittamaan niitä useita kertoja flyygelillään."
I Met Her Today | RCA Studio B, Nashville | 16.10.1961