Kesäkuussa 1970 Elvis marssi levy-yhtiö RCA:n Studio B:lle viiden päivän maratonsessioihin, joita pidetään Elviksen yhtenä vahvimmista voimannäytteistä hänen urallaan.
Sessioiden tunnelma oli spontaani, rento ja rosoinen. Elvis saattoi yhtäkkiä tarttua johonkin muusikon veivaamaan nuotin pätkään ja alkoi jamitella sen parissa.
Tämä ykkösellä sisään heitetty impro oli juuri sellainen hetki. Elvis siirtyi mukavuusalueelleen ja jälki oli sen mukaista. Hän naitti nämä kaksi kappaletta "lennosta", yhdistäen luontevasti eri genret, aivan kuten uransa alkuaikoina.
Keep Your Hands Off of it oli levytetty jo vuonna 1946, Billy Hughes and His Buccaroos'in toimesta, ja se oli hyvin vahvasti kantriin kalleellaan. Kun taas Got My Mojo Working, jonka ensimmäisenä levytti blueslegenda Muddy Waters, joulukuussa 1956, on silkkaa rhythm and bluesia ja myös kappaleen tunnetuin versio.
Molempien laulujen jäljet johtavat samoille lähteille, eli afroamerikkalaiseen lauluntekijään Preston "Red" Fosteriin. Tosin, Keep Your Hands Off -biisin historia on niin kimurantti, että sitä on turhan lähteä tässä yhteydessä avaamaan.
Got My Mojo Working/Keep Your Hands Off of It julkaistiin albumilla Love Letters from Elvis (1971), joka oli epätasainen kooste sessioiden jämäpaloista. Näin komea rutistus olisi ansainnut paremman näkyvyyden. Itse asiassa kappale oli tarkoitus julkaista singlen a-puolella (b-puolella I Was Born About Ten Thousand Years Ago). Kannet oli jo luonnosteltu valmiiksi, mutta jostakin syystä suunnitelma vedettiin takaisin. Valitettavasti, voisi sanoa, koska kyseessä olisi ollut varsin mallikas rock-nelivitonen, joita Elvikseltä 1970-luvulla nähtiin harmittavan vähän.
Got My Mojo Working/Keep Your Hands Off of It | RCA Studio B, Nashville | 5.6.1970